Most Wanted: Music
News

19
Oct

Jetzt: Teilnahme am Podcast-Workshop mit Ian Forrester sichern!

Workshop von Ian Forrester (BBC/R&D): Perceptive Podcasting – creating audio experiences unique to each listener (en)

BBC R&D hat eine neue Generation des Podcasts entwickelt, der sich individuell an seine Hörer anpasst. Dadurch entsteht ein völlig neues Hörerlebnis. Durch nonlineares Storytelling erleben Zuhörer*innen eine Geschichte auf Basis ihrer eigenen Interessen. Ian Forrester wird in diesem hands-on Workshop exklusive Einblicke in die Podcast-Produktion und in die frühe Beta-Version seines Produktes geben. Er zeigt, wie das R&D-Department der BBC mit Hilfe adaptiver Technologien und persönlicher Daten die Idee des Podcasts revolutioniert und sich dadurch ein völlig neues Geschäftsfeld öffnet. Seine Methode nennt er Visual Perceptive Media. Der Workshop richtet sich an Podcast-MacherMusiker*innen, oder Musikprodutzent*innen, die neue Wege suchen, mit ihrer Audience in Kontakt zu kommen. Um am Workshop teilzunehmen, könnt ihr euch noch bis Freitag, den 26. Oktober, hier bewerben. Speaker, Most Wanted Music, MWM, MW:M, BMC, Listen to Berlin, Award, Musikkonferenz, Music Business, Conference, November 2018, Alte Münze, Event, Music Tech, CI, AI, KI, VR, Music App, Musikwirtschaft, Musikbranche, Business Event

Workshop by Ian Forrester (BBC/R&D): Perceptive Podcasting – creating audio experiences unique to each listener (en)

BBC R&D has developed a new generation of podcasts that individually adapts to the listener. This creates a completely new listening experience. Through non-linear storytelling, listeners experience a story based on their own interests. In this hands-on workshop, Ian Forrester will give exclusive insights into podcast production and the early beta version of his product. He will show how the BBC’s R&D department is using adaptive technologies and personal data to revolutionize the idea of podcasting and open up a whole new field of business. The workshop is aimed at podcast makers, musicians and media producers who are looking for new ways to get in touch with their audience. You can apply for participation here until Friday, 26 October.   Foto/Picture: © BBC R&D